Powody, dla których warto startować w biegu na 5 km

Powody, dla których warto startować w biegu na 5 km

Korci cię, by pobiec w biegu ulicznym? Podoba ci się atmosfera tłumu, który biegnie razem przez ulice twojego miasta? Chcesz dobiec do mety i wracać dumnie do domu z medalem na piersi? Spróbuj biegu na 5 km. Oto lista zalet takiego dystansu. Na pewno nie jest to lista pełna. Można by ją jeszcze rozszerzać, ale pewne jest jedno. Na pewno nie ma żadnych przeciwskazań. Trzymam kciuki za każdego kto podejmie wyzwanie i spróbuje. Pewnie spotkamy się niebawem gdzieś na trasie. Marek Kacprzak

5 km to świetny sposób na dobre spędzenie czasu z przyjaciółmi i rodziną (całą rodziną, jest wiele takich biegów, w których można brać udział nawet z psami). To jeden z nielicznych dystansów, które można biegać razem z dziećmi.

Bieg na 5 km jest też świetną okazją do budowania koleżeńskich zespołów, zacieśniania więzi ze znajomymi z pracy i uczenia się osiągania wspólnych celów i wzajemnego wspierania się by dotrzeć do mety.

5 km to dystans, który praktycznie dla każdego nie powinien okazać się zbyt długi, a wiele osób jest w stanie go pokonać nawet bez wcześniejszych przygotowań i treningów. Ale już na tyle długi, by móc bić swoje życiówki i przy tym się nieco spocić.

5 km upodobali sobie organizatorzy biegów tematycznych. Są ich setki w całym kraju i każdy to spora dawka zabawy z możliwością biegania w przebraniach, jak chociażby biegi Mikołajów, Rusałek, Motyli (lista pomysłów jest właściwie niewyczerpywalna). A kto nie miałby ochoty choć raz pobiec w stroju baletnicy, superbohatera, czy po prostu jakimś odlotowym wdzianku, którego nigdy by nie założył.

5 km – taki dystans nie wymaga właściwie żadnych nakładów finansowych. Można go przebiec niemal w każdych butach sportowych. Nie potrzebne są specjalne buty z technologią stworzoną specjalnie dla biegaczy, która jest już niezbędna przy długich dystansach.

Wielu maratończyków, czy tych, którzy biegają w półmaratonach zaczynało właśnie od ścigania się na takim dystansie. Krótki dystans pozwala uwierzyć w siebie i poczuć ducha rywalizacji.

Dla każdego dystans 5 km może być świetną okazją do ścigania się samemu z sobą. To dobry, intensywny trening, gdzie można bić rekordy i biec niemal na pełniej mocy.

5 km jest tez świetnym dystansem do tego by sprawdzić na jakim poziomie wytrenowania i kondycji jesteśmy. Taki bieg można zaplanować sobie co roku o tej samej porze i porównywać wyniki. Jest mniej czynników, które decydują o ostatecznym wyniku. Nie tak jak w dystansach długich.

Bieganie na takich dystansach jest praktycznie niekontuzyjne, bo obciążenia mięśni i stawów są stosunkowo niewielkie. Dodatkowo, ci którzy przygotowują się do dłuższych dystansów mogą takie odcinki biegać regularnie bez obaw o zdrowie.

Post a Comment